این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد.

مرد بداخلاق و ببر کوهستان و زنی که نمی دانست چه کند

تلاش‌ها برای یافتن و کشتن ببری که تا بحال ۱۰ نفر را در شمال هند کشته شدت گرفته است. ببرها بندرت به شکار آدمیزاد می‌روند، اما طرفداران حیات وحش معتقدند از بین رفتن و اشغال زیستگاه‌های طبیعی باعث شده ببرها به خوردن انسان روی آورند.

با اینکه شش هفته از اولین حمله این ببر که تصور می‌شود ماده باشد گذشته اما هنوز به نظر نمی‌رسد شکارچیان کهنه‌کاری که در جستجوی آن هستند چندان به هدف نزدیک شده باشند.

این ببر تاکنون نزدیک به دویست کیلومتر سفر کرده از روستاها و شهرک‌های متعدد و حتی یک اتوبان گذشته و مردم منطقه وسیعی را در ترس و وحشت فرو برده است.

بر اساس گزارش‌ها مردم مناطقی که هدف قرار گرفته در ترس و وحشت زندگی می‌کنند و زندگی عادی تقریبا به حالت توقف کامل در آمده است.

این وضعیت، زندگی را برای خانواده‌های اکثرا فقیر بسیار دشوار کرده چون درآمد روزانه خود را که به آن احتیاج مبرمی برای گذران زندگی دارند، از دست داده‌اند.

بعلاوه در این مناطق فصل درو است اما از ترس حمله ببرها کشاورزان جرات رفتن به مزارع را ندارند.

بیشتر قربانیان این ببر کشاورز بوده‌اند بدلیل اینکه مزارع نیشکر استتار خوبی برای ببرها فراهم می‌کند و آنها تا زمانی که اقدام به حمله کنند دیده‌ نمی‌شوند.

در هند حدود ۱۷۰۰ببر باقی مانده است و حملات آنها به انسا‌نها رو به افزایش است.

ببرها معمولا هفته‌ای یکبار به شکار بزرگ می‌روند و با توجه به ۱۷۰۰ ببری که در هند باقیست آنها به ۸۵ هزار شکار در سال نیاز دارند.

با اینحال شمار قربانیان ببرها، کشته و زخمی، کمتر از صد نفر در سال است و این بسیار کمتر از کسانی است که بعلت نیش مار یا هاری در هند می‌میرند.

اما در نگاه مردم، ببر ترسناکترین و مخوفترین قاتل است. بنابراین از کشتن این گربه‌های خوش خط و خال ابایی ندارند.

طرفداران حیات وحش به این معترضند که در صورت حمله ببرها به انسان‌ها بسرعت مجوز قتل آنها صادر می شود. آنها معتقدند این ببرهای آدمخوار باید زنده به دام بیفتند.

بعلاوه آنها می‌گویند باید کارشناسان مستقل تعیین کنند آیا ببری آدمخوار شده است یا نه.

دکتر جورج شالر یکی از برجسته‌ترین زیست‌شناسان میدانی می‌گوید اگر آدمخواری ببری تایید شده باشد باید کشته شود چرا که باغ‌وحش‌های دنیا همین حالا هم ببر زیادی دارند.

او البته تاکید می‌کند ببرهایی که بطور تصادفی و یا برای دفاع از خود به آدم حمله می‌کنند نباید کشته شوند.

علاوه بر این گرفتن و بیهوش کردن ببرها بسیار دشوار است و اگر کشته شدن افراد ادامه یابد ممکن است روستاییان وحشتزده و خشمگین اقدام به کشتار ببرها کنند.

برخی نیز استدلال می‌کنند نباید از بابت کشتن ببرهای آدمخوار چندان نگران بود.

از دو ببر آدمخواری که اخیرا به دام افتادند یکی ۱۲ سال داشت که در واقع دوره طبیعی عمر یک ببر در حیات وحش را گذرانده بود.

دیگری آسیب‌های جدی در شانه و پنجه راستش داشت که شانس زنده‌ ماندنش را بسیار اندک می کرد.

اما صرف‌نظر از این بحث‌ها زندگی در برخی مناطق هند کاملا متوقف است و شکارچیان در جستجوی ببرند تا با نشان دادن جنازه‌اش چرخ زندگی دوباره به حرکت در آید.

Array
00:00
00:00
تفریحی - سرگرمی بدون نظر 708 views

نظر خود را بنویسید

نظر شما پس از تایید مدیریت درج خواهد شد

هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !